sterke-botten_rgb

Aan STERKE BOTTEN bouw je je leven lang!

Platform Sterke Botten
Sterke botten heb je van jongs af aan nodig om gezond en vitaal te leven. Het Platform Sterke Botten brengt het belang van gezonde, sterke botten onder de aandacht en stimuleert mensen hoe je met de juiste voeding en beweging sterke botten kunt krijgen en behouden. Het is belangrijk om bewust om te gaan met je botten, zodat je hier later langer plezier van hebt.

Sterke botten van jong tot oud: dat is onze missie. Het belang van gezonde en sterke botten is nog niet algemeen bekend en daar gaan we verandering in brengen! Op dit moment hebben zo’n 800.000 Nederlanders last van zwakke botten. Het RIVM voorspelt dat dit aantal over 10 jaar zal stijgen tot 1,2 miljoen, mede door de vergrijzing van onze samenleving en de passieve levensstijl van jongeren. Onze activiteiten zijn dan ook vooral gericht op het promoten van beweging en goede voeding wat essentieel is voor de opbouw van sterke botten. Het belang van sterke botten willen wij bij zo veel mogelijk mensen onder de aandacht brengen. Hoe we dat gaan doen en hoe u hieraan bij kunt dragen, dat hoort u tijdens onze openingsborrel.

Meer weten?
Met uw hulp komt onze missie net een stapje verder. Heeft u suggesties of vragen, of wilt u zich aansluiten bij ons platform?
Wij horen het graag. Website: www.sterkebotten.nu