Stichting September

3617837618570Stichting September

Stichting September is uitgever van het Zorgboek Osteoporose en maakt patiëntenvoorlichtingsmateriaal over (chronische) aandoeningen: zorgboeken en zorgcd-roms. De stichting is in 1991 opgericht. Er is geen winstoogmerk.

Deze uitgaven geven praktische informatie. Deze helpt mensen om te gaan met de gevolgen van hun aandoening. Omdat een chronische aandoening veel verschillende gevolgen kan hebben, hebben onze boeken en cd-roms een brede opzet. Ze gaan natuurlijk over de aandoening, maar ook over de behandeling, (omgaan met) medicijnen, hulpverlening en belangenorganisaties, hulpmiddelen, wetgeving, sociale gevolgen, relaties en seksualiteit, hobby?s, sporten en werk. De uitgaven bevatten ook ervaringsverhalen, zoals dagboeken. Er zijn ruim 55 zorgboeken.

Cd-roms
September geeft naast de zorgboeken ook zorgcd-roms uit. De cd-roms bevatten dezelfde informatie als de boeken, maar uitgebreid met een groot aantal multimediale menu?s: filmpjes, animaties enzovoort. Deze uitgaven zijn beter toegankelijk voor mensen die niet gewend zijn om (veel) te lezen en vormen daarom een goede aanvulling op de boeken. Er zijn ruim 30 zorgcd-roms.

Samenwerking
We willen dat de informatie van de allerhoogste kwaliteit is en werken daarom samen met heel veel andere organisaties, patiëntenorganisaties, artsenverenigingen, consumentenorganisaties.

Kijk hier op de website van Stichting September.