We hebben ook jouw hulp nodig

Je kunt op drie manieren bijdragen:

LidDonateurVrijwilliger

LID

Door lid te worden van de Osteoporose Vereniging steun je ons werk voor mensen met osteoporose en osteopenie. Wij draaien als 100% vrijwilligersorganisatie vrijwel volledig op je bijdrage. Je kunt lid worden als individu of als familie(mantelzorg).

Het lidmaatschap kost 31,50 euro per kalenderjaar.

Aanmelding
Aanmelden als lid van de Osteoporose Vereniging. Per e-mail op info@osteoporosevereniging.nl of schriftelijk:
Osteoporose Vereniging
2509 LM Den Haag

Een lidmaatschap gaat in bij aanmelding. Opzegging vóór 1 november van het lopende jaar, schriftelijk of per e-mail.

Leden van de vereniging:

• Steunen onze vereniging actief met hun bijdrage
  • Vier maal per jaar gratis het tijdschrift “Bot in Balans” met actuele informatie over osteoporose, de vereniging en inspirerende verhalen .
  • Korting op toegang tot de jaarlijkse bijeenkomsten van de vereniging met interessante sprekers, workshops en ontmoetingen met andere mensen met osteoporose.
  • Worden betrokken bij de ontwikkeling van ondersteunende diensten en activiteiten door de vereniging.
  • Toegang tot een scala aan informatie over osteoporose via www.botinbalans.nl
  • Persoonlijk advies via onze telefonische hulplijn

Bankgegevens
Voor de betaling van lidmaatschappen, donaties en abonnementen zijn dit de gegevens:
ING Bank, rekeningnummer NL02 INGB 0674 8163 74
Osteoporose Vereniging in Den Haag
BIC: INGBNL2A

DONATEUR
Als donateur van de Osteoporose Vereniging lever je een vrijwillige financiële bijdrage aan het werk dat de vereniging . Dat kan een eenmalige bijdrage zijn of een jaarlijks terugkeerde (geregistreerde) donatie. (graag opgeven bij aanmelding)
Ook bedrijven en instellingen zijn welkom als donateur. Onze bankgegevens staan hierboven.

Aanmelding per e-mail op info@osteoporosevereniging.nl of schriftelijk:
Osteoporose Vereniging
2509 LM Den Haag

Je kunt geregistreerd donateur worden (inclusief tijdschrift)  van de Osteoporose Vereniging voor een bedrag vanaf  31,50 per kalenderjaar

Maar iedere gift is welkom ter ondersteuning van onze vereniging.

Geregistreerde donateurs van de vereniging ontvangen, net als de leden, elk kwartaal het tijdschrift” Bot in Balans”.

VRIJWILLIGER
De Osteoporose Vereniging kan haar werk doen dankzij de steun van vele vrijwilligers. Met de uitbreiding van  onze activiteiten zijn er nog meer vrijwilligers nodig. Zou je als vrijwilliger voor de vereniging beschikbaar zou willen zijn?          Heel fijn!
Er is altijd wel een vrijwilligersactiviteit die bij je past, of je nu veel of wat minder tijd beschikbaar hebt, eenmalig of voor een langere periode.
Vrijwilliger zijn is dankbaar werk en ontzettend hard nodig om onze diensten te blijven leveren. Misschien is één van de onderstaande activiteiten wel iets voor je:

Voorlichting geven
Als voorlichter geeft je presentaties over osteoporose en de Osteoporose Vereniging aan kleinere of grotere groepen geïnteresseerden binnen een regio naar keuze. Je toehoorders zijn leden van de vereniging, verpleegkundigen, werkgevers, studenten/leerlingen of bijvoorbeeld familieleden, kennissen en vrienden van iemand met osteoporose. De Osteoporose Vereniging zorgt voor presentatiematerialen en een gedegen training en begeleiding.

Telefonische hulplijn
Vrijwilligers van de telefonische hulplijn bieden een luisterend oor aan mensen met osteoporose die behoefte hebben aan een gesprek van mens tot mens. Ook voor vragen over het werk en de activiteiten van de vereniging kunnen mensen bij de hulplijn terecht. De vrijwilligers van de telefonische hulplijn hebben allemaal zelf osteoporose of zijn direct betrokken bij iemand die osteoporose heeft. De vereniging organiseert de benodigde gesprekstrainingen voor het werk aan de hulplijn. Het beantwoorden van de telefonische hulplijn kunt je vanuit huis doen. De hulplijn is elke dinsdag en donderdag geopend van 10.00 tot 12.00 uur.

Redactieleden voor tijdschrift en website
Voor gemotiveerde mensen die structureel ……….of af en toe artikelen willen schrijven en aanleveren voor onze publicaties.

Eigen idee?
Heb je zelf een goed idee voor de vereniging en hoe je jezelf nuttig kunt maken? Neem vooral contact op, we horen graag van je.

Informatie en aanmelding via info@osteoporosevereniging.nl of telefoonnummer 070-8200611 (maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 13.00 uur).