Vragenlijst vergoeding fysiotherapie in basisverzekering

Zoals jullie weten zet het Reumafonds zich al jaren in om fysiotherapie weer vanuit de basisverzekering vergoed te krijgen. Hierbij hebben we de hulp nodig van veel mensen met reuma, waaronder ook mensen met osteoporose. Wij willen graag weten wat jouw ervaringen met fysiotherapie zijn en wat fysiotherapie voor jou betekent. Daarvoor zijn we een onderzoek (peiling) in de vorm van een vragenlijst gestart.

Waarom deze vragenlijst?
Begin maart heeft het Zorginstituut Nederland (ZiN) een advies uitgebracht over de vergoeding van fysiotherapie voor mensen met reuma vanuit de basisverzekering. Zij gaven het advies om 12 behandelingen oefentherapie op te nemen voor mensen met heup- en knieartrose en geen vergoeding voor mensen met reumatoïde artritis (RA) en spondyloartritis (SpA).

Het Reumafonds is erg teleurgesteld in dit advies en vindt dat fysiotherapie weer terug moet in het basispakket voor alle mensen met reuma die dat nodig hebben. Om duidelijk te maken hoe belangrijk fysiotherapie is voor mensen met reuma doen we deze peiling.

Wij stellen het zeer op prijs als je de vragenlijst zou willen invullen. Bij deze de link naar de vragenlijsthttps://www1.surveys.gfk.com/wix/p22490149.aspx

Alvast hartelijk dank!

Bron: Reumafonds