Steun de collecte van het Reumafonds! Helpt u mee?

In de week van 19 tot en met 24 maart vindt weer de jaarlijkse collecteweek van het Reumafonds plaats. Ook dit jaar zetten 50.000 vrijwilligers zich met hart en ziel in om door heel Nederland geld op te halen voor onderzoek naar reuma. Ook u als lid van onze vereniging kunt helpen. Om de collecte te promoten, of om zelf mee doen met collecteren.

Kunt of wilt u zelf collecteren of kent u iemand die dat wil doen?

Direct opgeven is eenvoudig via www.reumafonds.collecteweb.nl/aanmelden
Wilt u meer weten of vragen hoe u verder kunt helpen dan kunt u ook bellen met de collecteafdeling van het Reumafonds in Amsterdam op 020-589 64 71.

U kunt ook een mail sturen naar: vrijwilligers@reumafonds.nl.

Niet alleen contant doneren, maar ook pinnen met de pin bus!

Met uw hulp aan de collecte helpt u onderzoeken te financieren die de oorzaak van reuma kunnen achterhalen en verbeteringen in de behandelingen kunnen realiseren.

Het Reumafonds probeert de collecte levend te houden door te blijven investeren in vernieuwing.

Dit jaar gaat bijvoorbeeld een aantal vrijwilligers langs de deuren met een nieuwe collectebus waar ook bij gepind kan worden. Deze collectebus 2.0 is samen met 25 andere fondsen ontwikkeld en wordt het komend jaar getest in 50 gemeentes in Nederland. De eerste resultaten zijn veelbelovend omdat het doen van een donatie nu geen kleingeld meer vereist.

De digitale collectebus

Naar buiten gaan om te collecteren is niet voor iedereen mogelijk. Om er toch voor te zorgen dat iedereen de strijd tegen reuma kan aangaan is het nu mogelijk om met één druk op te knop uw digitale collecte te starten en vrienden, familie, collega’s en kennissen uit te nodigen om een kleine donatie te geven. Een handige tip is om te vragen of diezelfde mensen de collectebus weer willen doorsturen in hun eigen netwerk!

Wilt u eenvoudig vanuit uw stoel meedoen en een digitale bus aanmaken?

Klik op www.reumafonds.digicollect.nl

Televisiepresentatrice Anita Witzier, ambassadeur van het Reumafonds: ‘Het Reumafonds is de belangrijkste financier van onafhankelijk wetenschappelijk reumaonderzoek in Nederland. Het Reumafonds is volledig afhankelijk van giften van particulieren en bedrijven. Als collectant, wijkhoofd of organisator van de collecteweek bent u dan ook van groot belang. Als u meehelpt, helpt u het leven van 2 miljoen Nederlanders te verbeteren.’