We hebben ook jouw hulp nodig

Je kunt op drie manieren bijdragen:

LID

Door lid te worden van de Osteoporose Vereniging steun je ons werk voor mensen met osteoporose, osteopenie en fracturen. Wij zijn een vereniging van, voor en door patiënten en jouw bijdrage bepaalt voor een belangrijk deel onze slagkracht. Je kunt lid worden als individu of als familie (mantelzorg).

Het lidmaatschap kost € 32,50 per kalenderjaar (€ 40 als je in het buitenland woont).

Vanaf 1 november betaal je met je inschrijving alvast de contributie voor het komende jaar.

Tegemoetkoming door zorgverzekering
Een aantal zorgverzekeringen vergoedt de kosten van het lidmaatschap van patiëntenorganisaties die lid zijn van de NPCF (huidige naam Patiëntenvereniging Nederland) of van Ieder(in). Onze vereniging is bij beide aangesloten. Voor meer informatie kijk op: Lidmaatschap patiëntenvereniging vergoeding (update: 2020) (zorgwijzer.nl)

Aanmelding

Aanmelden als lid van de Osteoporose Vereniging kan per inschrijfformulier op deze pagina.

Of schriftelijk:
Osteoporose Vereniging
2000 AK Haarlem

Een lidmaatschap gaat in bij aanmelding. Je ontvangt na betaling van je lidmaatschap een informatiepakket, zodat je je snel kunt inlezen.
Opzegging: vóór 1 november van het lopende jaar, schriftelijk of per e-mail.

Leden van de vereniging:

• Steunen onze vereniging actief met hun bijdrage
  • Krijgen een uitgebreid informatiepakket als welkomstgeschenk.
  • Ontvangen vier maal per jaar gratis het tijdschrift “Bot in Balans” met actuele informatie over osteoporose, de vereniging en inspirerende verhalen .
  • Krijgen korting op toegang tot de jaarlijkse bijeenkomsten van de vereniging met interessante sprekers, workshops en ontmoetingen met andere mensen met osteoporose.
  • Worden betrokken bij de ontwikkeling van ondersteunende diensten en activiteiten door de vereniging.
  • Hebben toegang tot een breed aanbod van informatie over osteoporose via onze website en ons Vragenteam
  • Kunnen persoonlijk advies krijgen via onze telefonische hulplijn

Bankgegevens

Voor de betaling van lidmaatschappen, donaties en abonnementen zijn dit de gegevens:
ING Bank, rekeningnummer
NL02 INGB 0674 8163 74
Osteoporose Vereniging in Bilthoven
BIC: INGBNL2A

DONATEUR

Als donateur van de Osteoporose Vereniging lever je een vrijwillige financiële bijdrage aan het werk van de vereniging. Dat kan een eenmalige bijdrage zijn of een jaarlijks terugkerende (geregistreerde) donatie.
Ook bedrijven en instellingen zijn welkom als donateur. Onze bankgegevens staan hierboven.

VRIJWILLIGER

De Osteoporose Vereniging kan haar werk doen dankzij de steun van vrijwilligers. Met de uitbreiding van onze activiteiten zijn er nog meer vrijwilligers nodig. Zou je als vrijwilliger voor de vereniging beschikbaar zou willen zijn? Heel fijn!
Er is altijd wel een vrijwilligersactiviteit die bij je past, of je nu veel of wat minder tijd beschikbaar hebt, eenmalig of voor een langere periode.
Vrijwilliger zijn is dankbaar werk en ontzettend hard nodig om onze diensten te blijven leveren. Misschien is één van de onderstaande activiteiten wel iets voor je:

Telefonische hulplijn

Vrijwilligers van de telefonische hulplijn bieden een luisterend oor aan mensen met osteoporose die behoefte hebben aan een gesprek van mens tot mens. Ook voor vragen over het werk en de activiteiten van de vereniging kunnen mensen bij de hulplijn terecht. De vrijwilligers van de telefonische hulplijn hebben allemaal zelf osteoporose of zijn direct betrokken bij iemand die osteoporose heeft. De vereniging organiseert de benodigde gesprekstrainingen voor het werk aan de hulplijn. Het beantwoorden van de telefonische hulplijn kunt je vanuit huis doen. De hulplijn is elke dinsdag en donderdag geopend van 10.00 tot 12.00 uur.

Voorlichting geven

Als voorlichter geeft je presentaties over osteoporose en de Osteoporose Vereniging aan kleinere of grotere groepen geïnteresseerden binnen een regio naar keuze. Je toehoorders zijn leden van de vereniging, verpleegkundigen, werkgevers, studenten/leerlingen of bijvoorbeeld familieleden, kennissen en vrienden van iemand met osteoporose. De Osteoporose Vereniging zorgt voor presentatiematerialen en een gedegen training en begeleiding.

Een goed idee?

Heb je zelf een goed idee voor de vereniging en hoe je jezelf nuttig kunt maken? Neem vooral contact op, we horen graag van je.

Informatie en aanmelding via info@osteoporosevereniging.nl of telefoonnummer 088-5054300 (maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur).

Ja ik word lid