Steun de Osteoporose Vereniging, nu en later

De Osteoporose Vereniging is voor haar werk voor een groot deel afhankelijk van donaties. Vind jij het ook belangrijk dat de osteoporosezorg, diagnose en ondersteuning goed geregeld zijn? Draag dan bij aan ons werk via een schenking of nalatenschap.

Jij maakt het verschil!

Met een schenking of nalatenschap help je ons  ervoor te zorgen dat mensen met osteoporose, osteopenie en fracturen de ondersteuning krijgen die nodig is. Maar met jouw hulp doen we méér: we dragen ook bij aan onderzoek en deskundigheidsbevordering en we organiseren speciale activiteiten voor onze doelgroep. Met jouw bijdrage maak je dus echt een verschil. Zo geef je mensen met zwakke botten een steun in de rug!

Schenken

Als donateur van de Osteoporose Vereniging lever je een vrijwillige financiële bijdrage aan ons werk . Dat kan eenmalig, of via een jaarlijks terugkerende donatie. Ook bedrijven en instellingen zijn welkom als donateur. Eenmalig doneren kan hier.

Bij een jaarlijkse donatie vanaf 31 euro ben je automatisch lid van onze vereniging. Bovendien ontvang je vier keer per jaar ons tijdschrift Bot in Balans. Aanmelden kan hier.

Nalatenschap

Wil jij de Osteoporose Vereniging steunen, ook als je er niet meer bent? Dan is het mogelijk om dat te doen via een legaat of erfenis.

• Erfenis

Je kunt de Osteoporose Vereniging aanwijzen als (mede-)erfgenaam. Een nalatenschap aan de Osteoporose Vereniging wordt uiteraard afgehandeld in goed overleg met de nabestaanden en de executeur, vaak een familielid of notaris.

• Legaat

Een legaat is een vastgesteld geldbedrag of een bepaald goed, bijvoorbeeld een huis of kunstobject. Het gaat dan om een duidelijk omschreven gedeelte van de erfenis. Het is mogelijk om je familie en/of vrienden in je testament als erfgenamen te benoemen en daarnaast een bedrag of object als legaat te bestemmen voor de Osteoporose Vereniging.

Meer informatie

Het opnemen van een goed doel in je testament is een belangrijke beslissing. Als je dat wilt, lichten we de mogelijkheden graag toe in een persoonlijk gesprek. Een verzoek om een (bel)afspraak met Erwin Hermans (bestuurslid) of Libbe van Dijk (penningmeester) kun je maken door een mail te sturen.  Je kunt ook bellen met 088-505 4300 (secretariaat).

Wil je onze folder over nalatenschappen ontvangen? Dan kun je deze aanvragen bij het secretariaat.  Downloaden kan ook: folder Schenken Nu en Later

ANBI-status

De Osteoporose Vereniging heeft de ANBI-status. Dit betekent dat je donaties aan onze vereniging kunt aftrekken van je belastingaangifte. Meer informatie vind je bij de belastingdienst.

Ons ANBI registratienummer is RSIN 816593413.