Cursus “Sterk met Pijn”

De Osteoporose Vereniging participeert sinds kort weer in het samenwerkingsverband Pijnpatiënten naar één stem. Door dit platform worden ook cursussen gegeven over omgaan met pijn.

De cursus “Sterk met Pijn” wordt op 2 manieren gegeven:

• Face-to-face: op diverse locaties in het land. In december worden de nieuwe locaties bekend gemaakt van de cursussen die in het voorjaar gaan starten. Deze cursus kent in totaal 10 bijeenkomsten, 1 introductiebijeenkomst, 8 cursusbijeenkomsten en 1 terugkombijeenkomst telkens ongeveer 2 uur met een pauze van 15 minuten. Aantal deelnemers per cursus: 6-10
  • Online via Zoom: In totaal 12 bijeenkomsten, 1 introductiebijeenkomst, 10 cursusbijeenkomsten en 1 terugkombijeenkomst van 1,5 uur en een pauze van 10 minuten. Aantal deelnemers: 4-6.

De cursus wordt begeleid door 2 ervaringsdeskundige vrijwilligers. Zij hebben een intensieve opleiding gevolgd en volgen regelmatig bijscholing op de kennis op peil te houden. Onze vrijwilligster Trudeke Alberts is één van de cursusbegeleiders.

Meer informatie kun je krijgen door een mail te sturen naar cursus@sterkmetpijn.nl of de website te raadplegen: www.pijnpatientennaar1stem.nl