Webinar over medicatie gemist? Bekijk hier de opname.

Op 28 april organiseerden wij ons 3e webinar, ditmaal over medicatie bij osteoporose.

Harry van den Broek, voorzitter van de Osteoporose Vereniging vertelde in het kort over botopbouw en botafbraak. Ook benadrukte hij het belang van alle drie de leefstijlonderdelen voor een goede behandeling van osteoporose: medicatie, voeding en bewegen.

Prof. Dr. Willem Lems, reumatoloog in het Amsterdam UMC, gaf veel informatie over de soorten medicijnen die kunnen worden ingezet. Daarbij vertelde hij ook hoe de keuze voor een van de mogelijke medicijnen wordt bepaald. Die hangt onder andere af van de eventuele bijwerkingen waarover hij ook uitleg gaf. En hij vertelde over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van osteoporose medicijnen.

Beide sprekers benadrukten dat medicijnen een noodzakelijk onderdeel zijn van de behandeling van osteoporose.

Heb je het webinar gemist, dan kun je het hier nog terugkijken.

Tijdens het webinar werden in de chat veel vragen gesteld. Deze konden lang niet allemaal worden besproken. Eind mei stellen wij een document met de gebundelde vragen en de bijbehorende antwoorden beschikbaar. Wil je dit document ontvangen, stuur dan een mail naar info@osteoporosevereniging.nl met als onderwerp “Antwoorden op vragen webinar 28 april”. Persoonlijke vragen kun je het beste via het Vragenformulier op onze site stellen.

We zullen dit jaar nog meer webinars organiseren, o.a. over voeding. Welk onderwerp zou jij nog behandeld willen hebben? Stuur een mailtje naar info@osteoporosevereniging.nl.