Telefonische Hulplijn

(tarief: 20ct per minuut)

De telefonische hulplijn is bereikbaar op dinsdag en donderdag van 10.00 uur – 12.00 uur. De kosten voor het bellen zijn 0,20 per minuut.

Wat kun je verwachten?
De telefonische hulplijn van de Osteoporose Vereniging biedt mensen met osteoporose / osteopenie en hun betrokkenen een luisterend oor als zij hier behoefte aan hebben.
Vragen over osteoporose, osteopenie, de behandeling, de DEXA scan, beweging, medicatie enz.

Vragen over lidmaatschap, voorlichtingsbijeenkomsten e.d. graag direct bij het secretariaat van onze vereniging op: 070-8200611 (Ma t/m do: 09:00-13:00)

Wie krijg je aan de lijn ?
Aan de telefonische hulplijn zitten ervaringsdeskundigen. (vrijwilligers).
De vrijwilligers krijgen een gedegen training zodat zij bellers op de juiste wijze te woord kunnen staan. Zij kunnen hun kennis steeds versterken door intervisiebijeenkomsten die de vereniging organiseert. Afhankelijk van de groei van het aantal vrijwilligers van de telefonische hulplijn zullen de openingstijden in de toekomst worden uitgebreid.

Ook helpen als vrijwilligers bij de hulplijn?
We zijn dringend op zoek naar één of meerdere vrijwilligers die het huidige team voor de telefonische hulplijn kunnen versterken. Vrijwilligers van de telefonische hulplijn bieden een luisterend oor aan mensen met osteoporose die behoefte hebben aan een gesprek van mens tot mens. Ook voor vragen over het werk en de activiteiten van de vereniging kunnen mensen bij de hulplijn terecht. De vrijwilligers van de hulptelefoon hebben zelf osteoporose of zijn direct betrokken bij iemand die osteoporose heeft.

Speciale gespreksvaardigheden voor het werk aan de hulplijn doe je op in trainingen die de vereniging organiseert. Naast de training ontvang je een informatiemap met documentatie over osteoporose t.b.v. het beantwoorden van vragen van bellers naar de hulplijn.

Het is voor dit vrijwilligerswerk belangrijk, dat je beschikt over een computer met internet en e-mail. Het beantwoorden van de telefonische hulplijn kunt je vanuit je eigen huis doen. De hulplijn is elke dinsdag en donderdag geopend van 10.00 tot 12.00 uur. Gezien de huidige grootte van het vrijwilligersteam neemt elke vrijwilliger op dit moment circa één maal per drie weken de telefonische hulplijn waar.

Mail ons voor je aanmelding of meer informatie via: info@osteoporosevereniging.nl

070-8200611 (Ma t/m vr: 09:00-17:00)