Webinar: Osteoporose en de kracht van goede voeding

Op dinsdag 7 september organiseert de Osteoporose Vereniging opnieuw een webinar. Ditmaal over voeding: Osteoporose en de kracht van goede voeding. Het webinar begint om 19.00 uur en eindigt om 20.30 uur.

Het webinar gaat over de voedingsstoffen die belangrijk zijn voor je botten en dus ook bij osteoporose, hoe je deze met gezonde voeding binnen kunt krijgen en wanneer supplementen nodig zijn.

Voorzitter Harry van den Broek geeft een algemene inleiding over (leven met) osteoporose.

Dr ir Ellen van den Heuvel (voedingswetenschapper) legt uit waarom goede voeding en eventuele supplementen belangrijk zijn. En wat de werking is van verschillende voedingsstoffen (ook het effect op elkaar) in relatie tot botgezondheid.

Miranda Coenjaerds (diëtist bij revalidatiecentrum Ciro) vertaalt de wetenschap naar praktische adviezen over wat je het best kunt eten om je botgezondheid te verbeteren en te behouden. Zij besteedt ook aandacht aan ziekten die de opname van voldoende goede voedingsstoffen kunnen belemmeren. Zoals lactose-intolerantie, coeliakie enzovoort.

Tijdens het webinar kun je via de chat vragen stellen. Omdat we veel deelnemers verwachten, kunnen niet alle vragen in het webinar worden behandeld. De antwoorden op de verzamelde vragen worden ca. één maand na het webinar aan de deelnemers toegestuurd.

Inschrijven

Het webinar vindt plaats via het programma Zoom. Iedereen met een computer, laptop, mobiele telefoon of tablet kan meedoen. Klik hier om je te registreren voor het webinar.

Nog niet eerder aangemeld met Zoom? Dan vind je hier een instructie voor aanmelden en ook om straks te kunnen opstarten en meedoen.

Vorig webinar terugkijken

In april organiseerden we het webinar, met als titel ‘osteoporose en medicatie’ Ongeveer 300 mensen namen deel. Heb je dit webinar gemist, dan kun je het hier op onze website terugkijken.